Boendeinformation

Information om ditt boende

Tetron Fastigheter har en nära relation till sina hyresgäster och lägger stor vikt vid service. Vi har egen personal till fastighetsskötsel samt administrativa delarna. Vi anlitar lokala entreprenörer vid behov.

Har ni problem med något i fastigheten så kan ni göra en felanmälan via mail
info@tetron.se eller ringa, alternativt använda formuläret på Felanmälan

Är ärendet akut så vill vi att ni hör av er så att vi snabbt kan åtgärda problemet.

Securitas har fastighetsjour och störningsjour på våra fastigheter.

Vid akuta ärenden t.ex. utelåsningar, vattenläckor, strömbortfall som sker efter kontorstid
ringer man Securitas på: 010-470 51 84. Om man själv har vållat akutärendet så kommer man att få stå för kostanden för utryckningen

Vid en flytt ska du göra en flyttanmälan till Skatteverket
(https://skatteverket.se/flytta) så att du får rätt folkbokföringsadress. Gör din anmälan i
förväg eller senast en vecka efter flytten. Skatteverket delar din nya adress till många
myndigheter och företag, men vill du ha eftersändning av annan post får du beställa det hos
Svensk adressändring (https://www.adressandring.se/) mot en avgift.

Du som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd på lägenheten. Lägenhetsnumret är en del av
din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen
lägenheten finns. Du kan hitta lägenhetsnumret i ditt kontrakt.

Hyresgästen är skyldig att teckna erforderlig hemförsäkring hos lämpligt försäkringsbolag.